Monday, January 31, 2011

Doa Ustaz Danu - Penyembuh Sakit

minta izin pada empunya diri untuk doa penyembuh dari Ustaz Danu semoga boleh di jadi kan rujukan di masa hadapan. Minta Halal dunia akhirat.

Lillahi Ta’ala @
(Lillahi ta’ala, secara sederhana dapat diartikan dengan “hanya karena Allah yang suci”. Kalimat ini bukan hanya menjadi ungkapan lisan tapi seharusnya menjadi prinsip dalam hidup dan kehidupan setiap hamba kepada Allah. Kalimat Lillahi ta’ala kerap muncul dalam setiap ibadah dalam Islam termasuk juga shalat. Dan biasanya kalimat Lillahi ta’ala (karena Allah), selalu diucapkan pada saat awal-awal melakukan suatu pekerjaan (ibadah); dalam hal ini disebut niat)


BISMILLA HIRRAHMAN NIRRAHIM
(dengan nama ALLAH yang pengasih penyayang)

YA ALLAH aku mohon kepada mu jika ada sakit ( sebutkan di mana tempat sakit) saudara kami (nama pesakit )
Atau
YA ALLAH aku mohon kepada mu jika ada sakit di dalam badan ku

Aku mohon kepadamu agar ENGKAU hilangkan YA ALLAH
Agar engkau sembuhkan YA ALLAH (AMIN)
Jika sakitnya kerana kesalahan dan dosa dosa ku (NAMA ORANG YANG BERKENAAN- JIKA KITA MENDOAKAN MEREKA)

Aku mohon agar ENGKAU ampuni kesalahan dan segala dosa dosa ku (NAMA ORANG YANG DI DOA)
YA ALLAH AMIN 3X ya rabbil alamin

Atau:-

BISMILLA HIRRAHMAN NIRRAHIM (dengan nama ALLAH yang pengasih penyayang)

YA ALLAH aku mohon kepadamu YA ALLAH
Telah datan kepadaku saudara ku (NAMA ORANG YANG DI DOAKAN)
Aku mohon jika beliau (NAMA ORANG YANG DI DOAKAN) sakit pada (SEBUTKAN TEMPAT SAKITNYA)

Kalau itu dari kekurangan kesalahan dan dosa dosa (SEBUTKAN NAMA ORANG TERSEBUT- PESAKIT)

KepadaMU YA ALLAH Ampuni kesalahan dan dosa beliau YA ALLAH (2X)
Dan aku memohon kepadamu YA ALLAH agar ENGKAU sembuhkan lah sakitnya (SEBUTKAN TEMPAT SAKIT/NAMA SAKIT)

Mudah Mudahan sembuhnya penyakit ini menjadikan (NAMA PESAKIT) lebih sujud kepadaMU.AMIN 3X ya rabill alamin.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...