Wednesday, October 26, 2011

Doa

Makcik sedang membaking kek untuk bapa makcik bila seorang kawan bertandang ke rumah. Mengadu masalah dunia..lebih tepat masalah anak nya. Anak perempuan yang masih tergila gila kan seorang lelaki yang pernah meragut daranya. Dah bertahun tahun cerita itu dia simpan seorang diri. Walaupun setiap kali dia berdoa agar dosa dosa itu di ampun kan oleh ALLAH tapi bayangan semua itu mengikuti kawan makcik. Sewaktu kejadian paranormal itu berlaku anak kawan makcik masih underage. Ya ..memang boleh di charge as rogol tapi demi untuk menutup aib, kawan makcik simpan saja cerita itu. Actually banyak cerita yang kawan makcik tu simpan tak terluah katanya.. Kawan makcik telah berjanji bersumpah di hadapan al-quran, jika ‘mereka’ masih berhubung lagi maka kawan makcik tidak lagi menganggap anak dia sebagai anak dia lagi.. malah jika ia berlaku malapetaka akan menimpa mereka sekeluarga. anak perempuan dia berjanji tidak akan berjumpa lelaki itu lagi tapi as time goes by mereka masih berhubung . kawan makcik teramat sedih, dengan janji , sumpah dan juga ‘doa’ yang dia buat sambil memegang al`quran dan dengan nama ALLAH..dia kini terasa di bebani dosa dosa anak dia. Dosa dosa lampau keluarga dia..dan dia takut akan dosa dosa yang akan datang. Tidak tertanggung untuk dia dengan berbagai konflik yang datang bertubi tubi..mungkin kah  ALLAH telah mengalbukan doa dan sumpahan yang telah kawan makcik tu buat!.


Makcik terkedu..kiranya beban kawan makcik itu tak tertanggung walaupun pada pandangan mata kasar ..its nothing atau life must go on.. semoga ALLAH permudahkan segala gala nya untuk dia dan keluarga di dunia dan akhirat. Amin *sigh*

Oh yes….another kawan makcik pun nak kawin mat salleh..semoga allah permudahkan perjalanan hidup dia dan anak anak.

Dan hari ini makcik mendoakan semua kawan kawan makcik baik di alam nyata atau di alam maya..semoga sentiasa ceria, berbahagia, kalau yang dah berumahtangga akan di berikan kebahagiaan yang berpanjangan dan jika belum bertemu jodoh di percepatkan jodohnya. .

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...