Wednesday, October 26, 2011

Chenta taik ayam

Mother nature, lepas kawan makcik balik..asyik jer terfikir tentang apa yang terjadi pada dia. Kalau nak di ikut kan gejala social sekarang ini  semakin teruk. Jauh lebih advance dari zaman makcik dulu. Jiran kat depan rumah makcik pun tak abis sekolah..kalau tak silap sangkut form 3. Kawin pun bila dah 3 bulan nak bersalin. Sekarang dah ada dua anak. Jiran makcik tu plak sebab dah rasa malu sangat susah sangat nak tengok dia keluar rumah…even lepak kat luar rumah dah tiada dalam list dia. Tu yang dekat…yang duduk selang beberapa rumah pun camgitu jugak..banyak lagi kisah tak enak dari segelintir komuniti yang duduk kat kawasan makcik..yang kita dengar ..yang minta nasihat itu ini…bukan hanya budak perempuan tetapi budak lelaki juga. Advance sungguh mereka ini …ngeriiii… huhuhu..


Harus makcik macam orang tak siuman do & don’t & follow the rules tuk anak anak kat rumah.. Baik yang lelaki mau pun yang perempuan. bak kata pepatah..lebih senang jaga lembu sekandang dari jaga anak seorang...Yang kat depan kita lain …kat belakang pulak lain.. ini kah anak anak IT anak anak akhir zaman..…astagfirullah al azim.. minta di jauh segala maksiat daripada menghampiri kita, anak anak kita dan keturunan kita. AMIN..

enough about benda tak sihat itu..so ini adalah kek yang makcik siapkan untuk bapa tercinta. Hari ini bapa menyambut harijadi dia yang ke 64. Semoga bapa sentiasa sihat dan di murahkan rezeki yang berlipat ganda dan sentiasa didalam rahmat nya . AMIN. since bapa tak suka makan kek yang ada icing, makcik buatkan dia kek sponge, kek pisang lembut dan juga kek buah kismis bertexstur ringan. Weekend ini insyallah kita akan adakan BBQ tuk birthday boy.






yes of course kek ini senang nak buat..dan sedap....esp tuk orang tua .lagi sedap kalau guna butter..errrr...**.teeettttt**..kan...yang tu dah kat rak non halal.. but then kalau jumpa butter anchor , butter scs...rasa kek ini pon sama mengancam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...