Thursday, September 15, 2011

Minggu yang padat

Isnin lepas kawan makcik minta bantuan untuk menolong dia di rumah sempena nak open house hari selasa..meaning makcik kena tido di rumah dia, ingat just tolong dia jadi assistant chef, rupanya makcik kena buat dari A-Z. Memasak, menghidang, membasuh ..boleh? malam tu makcik prepare apa yang patut coz kawan makcik invite kawan dia datang untuk lunch @ 12 noon..tapi mereka datang dari pukul 11 pagi ~ seterusnya. Makcik tak larat nak meneruskan misi amal jariah itu then minta pamitan selepas maghrib. Luckily my dotter si puteri lilin ada untuk membantu makcik ..jadi assistant untuk mengemas rumah (package juga) dari membuang debu, rearranged the deco, mengemop dan mencuci jamban..enough of that..yang di cari pahala tak ada lah nak mengomel..after the busy night n day..dapat lah rest hari rabu..and dapat sms dari PB , orang di istana mengidam nak makan kek .Alhamdulilah rezeki dari ALLAH, disaat kita memerlukan.. oraitt, check dalam dapur..bahan semua kurang..alahaii petang tu kena gi kedai kek ler plak ..balik dari membeli belah..lepas maghrib baru lah makcik mula beroperasi..3 kek dah siap, tinggal satu lagi diatas dapur..and the last one ..sekali harung untuk potluck raya rumah igian.. kan..tak tahu lah kol berapa nak abis nih...harus esok makcik pengsan.

Khamis plak kawan anak nak datang kerumah, friday ~ open house and geng makcik nak dinner kat rumah..saturday nak pergi antar my dotter untuk register ke U. balik dari sana..makcik akan keseorangan kat rumah..isk isk isk.. belum pergi makcik dah rasa rindu plak ngan puteri lilin .
oh..pakcik plak tak sihat, selsema dan batuk. My son plak..terasa freedom kat rumah di sinun. Makcik susah hati..masalah dunia bilakah akan berakhir.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...