Thursday, September 22, 2011

Intai iNtai


fiona's choc..so yummy and that sliced saya punya...

I dont know where to start..ingat nak bercerita tentang Reunion Ig di rumah Fiona tempoh hari tapi bermacam macam gelodak rasa dalam benak nih, tu yang tak tahu di mana nak bermula. Lepas balik dari Muadzam, I had guest coming in untuk dinner kat rumah. Alhamdulilah, I managed to cooked with success in time. dengan menu yang mereka request. so happy bila tengok mereka makan with u know ..that kinda hurmm..emmm..wahhh..rasa penat tu hilang terus.

the ig reunion was great..seronok berjumpa kawan kawan..of course with the yummy food. apalagi yang kita expect bila ada yang offered untuk jadi host dan kita datang makan sajer..and i did request untuk kek coklat fiona yang sedap itu. sungguh moist..i'm death with chocolate. Thanks so much fiona.

Pia dengan bermurah hati sedekah tudung bawal untuk makcik bukan satu taw..tapi 20 helai camna tu..harus makcik cari something for her in return. ala ala..orang berbudi kena lah kita membalas nya.. ok..back to the tudung bawal.. U know I still pakai tudung bawal even bermacam macam fashion tudung sekarang. Ibarat tudung bawal sentiasa on demand..ada function yang kita selesa pakai tudung bawal. Lately kemaruk juga dengan shawl..ala ala minah arab gitu..so many fashion sekarang. nak atau tak nak jer mengaya kan nya. tapi makcik suka hat yang simple simple jer ~ because makcik nih orang nya simple n sempoi... again a million thanks untuk pia.. naik segan plak makcik.

gelodak rasa yang makcik rasa hari ini..mother nature..risau anak anak..risau suami..insyallah tak ada kot, its more to my children. anak anak yang makin membesar dan merasa mereka dah cukup berdikari..anak anak yang di tinggal kan dirumah tanpa pengawasan. I cant blame my mother kalau dia gagal mengawal anak anak makcik..kena blamed myself sebab itu tanggungjawab makcik..then again..what happen to my other half..kalau terbiar begitu sajer..bukan possessive..knowing semua yang kat rumah sentiasa perlukan orang gaji , driver, tukang masak, sleeping patner... you name it..itu lah makcik. adeh..tak nak fikir, hari ini makcik rasa nak makan karipap..

jom jenguk kat dapur.. karipap in the making.

3 comments:

Rin Ahmad said...

kak marla.... jangan balas apa2.. saya tak nak tu semua.. asalkan kak marla ingat saya sampai bila2 tu dah cukup... i sukaaaaaa hehehehe

jangan risau2 kak.. pasal anak2 ni memang kadang2 sesak nafas memikirkan nya... walaupun saya blom ada anak besar.. tapi tengok anak2 buah.. memang sesak nafas..

jadi buat laa apa2 yang terbaik sebelum terlewat...

Mama Datt n Dania said...

ending xbest. makan lagik... kehkehkehkeheeeeee..

makcikkerabu said...

Rin, tu ler..walaupun ada internet access, telephone hatta cctv sekali pun tak mampu mereda perasaan risau..perasaan risau tetap ada selagi kita bernama ibu

Mama: ending makan tak besh ker? kekekke

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...