Saturday, February 25, 2012

ALOEVERA

Memula minum air aloevera ini di Johnny's Steamboat..alalallala..tetiba rindu plak nak makan steamboat kan sana..first time minum itu memang dah jatuh cinta. masa jejalan kat pasar basah terjumpa lah plak apek jual aloevera .apa lagi makcik borong habis..
murah memang murah..yang paling lebar dan besar pon tak sampai 4 ringgit..
 photo 70aeec37_zpsef3de38d.jpg
Memula makcik proses kan aloevera sehingga menjadi jus ini mendapat reaksi negatif dari mak, mak ragu ragu kalau semangat makcik nak buat jus ini tak menjadi....sehingga airnya dah siap makcik suruh minum..sekarang ini, dia yang sibuk mempromosi kat orang surau plak..hehhehee..and yes..semalam sempat lagi mencari aloevera untuk buat jus lagi..katanya..sudah menjadi minuman kegemaran mak plak. orait ler tu..
 photo d9a28353_zps671933a9.jpg
yang ini setelah di kupas..
Isi nya boleh di makan begitu sajer kata apek itu tapi tak adalah makcik berani nak makan mentah begitu sajer walaupun apek itu cakap sedap di makan bersama madu.

 photo 451b756a_zps070aa524.jpg
Rebus air daun pandan sehingga mendidih. lepas itu masukkan isi aloevera yang telah di kupas bersih dan di hiris halus halus - potong dadu kecil kecil ok...masukkan aloevera yang telah di potong itu kedalam air pandan yang telah di berikan gula..masuk sehingga mendidih. agak agak dalam 20 minit dengan api yang perlahan.
 photo f50ef9f2_zpsa66c3465.jpg jemput minum :)

2 comments:

Sarah Ibrahim said...

Nak try nih. Mesti sedap dan menyihatkan. :)

Terima kasih.

Unknown said...

memang sedap sarah esp ,minum waktu dalam kepanasan. di samping tuk dalaman, kupas ambil lendir nya letak kat rambut. bungkus ngan towel. hasil nya rambut cepat panjang dan hitam berkilat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...