Sunday, August 7, 2011

Tuntutan Hidup

Early morning makcik dan pakcik pergi ke pasar borong selayang. One of my favourite place untuk membeli bahan mentah walaupun tambang teksi boleh mencapai rm20.00 ulang alik dari tempat makcik duduk. Makcik hanya perlukan 1 jam atau lebih sikit untuk keperluan dapur ..maybe dalam RM150.00 atau lebih sedikit untuk seminggu. still ok untuk sayuran, ikan dan ayam daging. That y makcik suka pergi ke situ walaupun agak kotor dan hanyir..udah namanya pasar borong kan..
Hari ini masak sup kambing.that the first time masak sup kambing or even merasa makan sup kambing. itu pun setelah di rekemen kan oleh perempuan india yang sama sama borak time beli daging kambing . at first nak buat kari atau steak..bila dia cakap buat sup sedap..terliur lah juga..tambahan di bulan puasa..
so today menu berbuka makan sup kambing..boleh ler tahan sedapnya.. tapi tak boleh makan banyak banyak....fenin fenin.

wokeh..nih nak membebel sikit tentang adik kesayangan makcik..apa ke jadahnya dia terlalu mempercayai gf merangkap ex tunang yang entah apa apa by asking her to simpan his atm card (manage his account n gaji) mengada tak henggat budak tu..belum apa apa dahh meraser nak queen control..kan... so the very entah haper haper..I felt very bad ..they plan to get marry soon tapi after what she did to my brother dulu..still my brother percaya kan dia and accept her back . lepas ini tak tahu lah apa nak jadi. Pun begitu makcik harap ada hidayah untuk adik makcik. Kalau perempuan itu telah berubah untuk kebaikan, alhamdulilah..sebab makcik sangat sayang adik makcik itu, and i wanna him to be happy.
and ada kes pasal oven and beater.........sungguh tak berhemah!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...