Wednesday, July 24, 2013

Jus Carrot n Epal

 photo 20130613_164252_zps8f50a5c2.jpg

rasanya satu hari tanpa menjuice ibarat makcik tak menggunakan cream pelindung UV50+ makcik, lepas menjuice plak menjadikan badan dan perut macam lepas telan pil penaik semangat...huhuhu ada kah pill penaik semangat..sungguh lah tak masuk akal kan tapi if u into the juicing thingy u will know keselesaan badan selepas minum jus begini.. so kalau yang tak berapa nak suka buah buahan dan sayuran please...berjinak lah mula dari sekarang.

apa kabar semua nya? Esok hari ke 16 kita berpuasa, makcik nyer terawih udah out. seminggu di kuching makcik memonteng kan diri dari ke surau..ok lah alasan mengemas rumah dan entertain diri sendiri.. nak kata setan iblis...rasanya semua kena ikat di bulan mulia ini. makcik lah yang goyah
.  photo 20130613_163415_zpsb6f67595.jpg
Ini lah bahan yang makcik guna untuk kali ini..celery, carrot dan epal hijau. . Untuk epal hijau ini nak tak nak terpaksa lah makcik kupaskan kulit nya dek kerana bimbang makan banyak wax yang menyaluti epal import itiew.. kalau lah kan.. epal tu tak yah kupas mesti nikmatnya berganda ganda.

   photo 20130613_163957_zps10387ab0.jpg
a good juicer buat juice kita sedap.. i saw one kat cosway..try lah beli yang similar macam ini.

ini makcik nak cerita kejadian 2 minggu lalu isnin 15hb july 2013. makcik dan arcie meronda ronda lah di bandar miri sebelum petang nya makcik ke kuching. nak di jadikan cerita lepas ke hulu kehilir archie ajak makcik singgah di rumah kawan nya yang bernama bali , konon nya kucing dia terbiar begitu saja kerana bali balik ke mukah. bila sampai ke rumah tersebut (barrack kerajaan lama) dia dengan selamba nya masuk halaman rumah tersebut yang gate nya tidak berkunci. assuming memang kejiranan tersebut tak berpenghuni sangat, barrack lama lah katakan.. makcik plak duduk didalam kereta sambil main hp kerana menganggap dia memang kenal baik dengan bali. Bila archie kembali dengan selamba nya dia bawa balik kucing persian. makcik plak mengigil didalam kereta kerana merasakan archie dah buat benda salah. tapi dia menyakin kan makcik bahawa bali adalah kawan dia dan dia pesan supaya mengambil kucing persian tersebut. takkan lah tuan punya kucing biarkan kucing nya tak berjaga..macam  pelik pada makcik tapi makcik try tak pk bukan bukan sebab bulan puasa lah kata kan.
tapi esok nya  my father called me sebab my kereta dah kena trace* jiran sebelah rumah bali catit number kereta makcik). si bali plak mengamuk ke rumah sambil menangis mencari kucing nya dengan amaran lagi,,kalu tak jumpa kucing nya dia akan lapor kan ke polis.. owh ia bali tu pun sorang maknyah..  yang best nya si bali tak mengaku kenal archie.
nasib baik lah makcik berada di kuching kalau idak harus dia mengamuk makcik. masa kejadian itu  my father plak naik hangin sebab dia tuduh makcik pencuri kucing..dan kereta makcik tu memang kereta untuk mencuri kucing, aisehhhhhh now makcik in the picture of stealing cats. mesti cerita ini merebak kat rumah jiran tetangga sebelah.. waduhhh malu....
selepas calling dan threaten archie supaya hantar balik kucing tersebut makcik call personally bali dan his.err her friend yang ikut kerumah , teruk juga lah makcik kena hentam. konon nya makcik bersubahat mencuri kucing dia.
yang pelik nya kan..nombor telephone yang bali bagi kat bapa tak betul. bila makcik minta kat archie nombor telephone bali boleh plak bali menjawab.
and bali kata tak kenal archie..tapi macam mana archie boleh tahu nama bali ..rumah bali dan no tel bali.

selepas makcik bising ngan archie sampai sekarang plak dia merajuk dengan makcik. patut nya makcik yang merajuk nih dia plak yang mengambil hati.. aisehh.. malas tul lah makcik bila geng kaum kerabat mak nyah nih buat drama.
lesson learnt..biar pun seseorang tu dah jadi kawan baik kita simpan lah sikit keraguan didalam hati, kadang kadang tanpa kita perasan kita boleh jadi kambing hitan..cer tengok pengajaran yang makcik dapat dari kejadian ini..now dapat nama lagi..si pencuri kucing.. (waduh..makcik dah penat menjaga kucing..penah ada 50 ekor kucing untuk satu masa now seboleh nya mengelak untuk memelihara kucing sebab tak ada masa untuk mereka..and sorry to say lah setakat kucing cross breed makcik masih mampu nak beli yang lebih cantik dari yang archie ambil/curi itiew,,,opssss

Jom kita minum dulu
  photo 20130613_164308_zps5899277a.jpg
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...