Thursday, August 30, 2012

Steamboat Anyone?

teringin? hahaha..harus lah lepas ini berkejar kat johnnys atau flamingo kan. jangan salah kan makcik iyer. The healthy one selepas berminggu makan benda tak sihat..alalala..tak sihat tu..kek yang sedap, laksa sarawak dan kari rendang yang berlemak berkrim. tu tak kira mencicip itu dan ini ketika berziarah raya. adoyaii
 photo d20fc367_zps97502852.jpg
Its happens gara gara termimpi makan steamboat di tengahari sampai tido nya terbabas sehingga pukul 2.45 petang. kelam kabut makcik bangun sebab dah terlewat amik budak balik sekolah, padahal pagi tadi makcik dah berjanji nak amik mereka awal. nih gara gara semalam layan cerita korea @ 49 days tu. Lepas amik budak balik sekolah petangnya bergesa ke supermarket untuk membeli ramuan yang di perlukan..penangan mimpi steamboat di siang hari. jahat sungguh kan nafsu bila kita berpuasa ini. huhuhu
 photo b1136f6e_zps596613a2.jpg my unplan steamboat menu untuk berbuka puasa..misi hanya siap pukul 8 malam selepas acara pung pang pung pang pukul 6 petang dalam dapur. terduduk juga lah makcik di buat nya. tapi tengok muka dillah yang kekenyangan dan kepuasan, seronok lah juga. betul lah kata orang..mood akan jadi baik jika makan makanan yang sedap..gara gara membayar puasa dan makcik tak masak  menjadi kan mood dia macam angin kus kus. itu tak kena ini tak kena..cakap pon macam nak tak nak jer. uishhhh sabar lah hati ini..
lets see soup steamboat kita hari ini. i love the taste of the steamboat soup masa makan kat singapore. infact ada 2 version. yang guna rebusan air ikan bilis dan juga soya bean. i remembered sebab rasa sedap sangat sangat itu, makcik sampai tanya cina yang jual  steamboat kat foodcourt  situ. cant remembered mall tu tapi rasanya kat jurong. untuk soup kali ini makcik guna soya bean. the clear soup. bapa komen soup orang sakit tak rasa apa apa..hehehehe..tapi bertambah juga lah 3 mangkuk dinner tadi.
 photo be715be7_zps3e905571.jpg
mine, untuk perbukaan letak seaweed dan juga silken tofu..waduh..okay..nikmat sampai la nih pon boleh telan air liur. Rasa soup yang mild..berkhasiat iyer..boleh buat tuk diet nih.

 photo 2f186875_zpsbee63098.jpg
orait..yang ini the centre of attraction. sambal steamboat yang pergh perghhhhhhh , memang puashati lah
 photo 7d4bb215_zpsc270d938.jpg
sebab cendawan adalah satu kesukaan makcik..maka pilihan hari ini adalah berbagai bagai rupa bentuk cendawan.
 photo 84099c3d_zps57e5fd56.jpg
yeah..cam biasa kena ada fish ball, sotong ball, crab stick..seaweed..tofu, semua tu penambah rasa untuk soup kita.
 photo 0ae0a47e_zpse52998dc.jpg
jangan lupa sayuran hijau , good for you
 photo 6614bb6a_zps026a36d9.jpg
yang ini pendatang tanpa izin...chicken tail..bahasa sopan iyer..kesukaan makcik nih..leh tambah lemak lemak yang memang dah banyak dalam badan makcik nih. cicah ngan sambal steamboat kita tu...waduh waduh.. nak buka kedai steamboat lah  pas nih.


 photo d052e3bc_zpsa5f3d68d.jpg j
Jemput makan..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...