Wednesday, June 27, 2012

SAYUR REBUS PETOLA ZUCHINI LOKAN

Anda tau lokan kan...mesti menjadi kegemaran anda semua. pada posting yang terdahulu makcik ada cerita tentang lokan bakar. itu pun setelah telan air liur banyak kali apabila pia  bercerita tentang lokan bakar. dan untuk minggu itu makcik macam weng weng sedikit selepas makan lokan yang sedap itu. hahaha..memang sedap tapi after food itu lah yang best nya.. semua denyut nadi macam menganas sekejap. kolestrol oowhh kolestrol.
 photo e540ae82_zps4951f791.jpg
selalu nya kerana sukar untuk membuka lokan ini makcik kukus kan sekejap untuk membuka shell nya. cara mudah dan senang tapi sebelum itu cuci dan berus bersih dulu kulit lokan.
pertama kali makcik jumpa petola zuchini . ini pun makcik jumpa di kundasang.
I wonder gimana rasa nya petola ini . so why not give a try. tak salah kan. kalau tak rasa macam rugi lah plak. sayuran yang baik apa salah nya di cuba.
 photo 56a58064_zps7c6d9e61.jpg

masak rebus petola dan lokan. memang sedap di makan panas panas. rasa petola itu sendiri seperti rasa timun zuchini. agak crunchy..ok..sudah masuk dalam list favourite makcik.

 photo b7c466fe_zps11238547.jpg


hari ini sungguh hectic sekali.. satu hari suntuk menunggu kereta di service, terbang jua beberapa juta rupiah hari ini. satu kereta sudah siap di service dan nak di jadi kan cerita, dalam pukul 8.30 malam tadi di laluan lorong ke rumah ,   makcik terlanggar kucing (melanggar or di langgar ), padahal makcik dah mengelak kucing itu. , makcik berhenti di tepi jalan.. still shaking sejuk jer kaki makcik mengeletar. dengan bunyi yang kuat, makcik sangka dia akan mati. anak makcik keluar dan check - kerana dia sah melihat kucing itu jatuh ke dalam parit yang cetek. malang nya kami tak jumpa kucing tersebut. mesti dia sakit sangat kerana bumper kereta pon terkeluar macam melanggar orang jer. ishh...sedih nya makcik . still rasa kesal .:(

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...