Monday, August 26, 2013

Jom makan

its nice to hear from someone u sayang. thanks adila for the call. harap umur panjang ahad ini kita berjumpa ok. excited sungguh nak hadir ke majlis perkahwinan ezyan tapi makcik tak boleh nak attend sebab kena buat majlis tahlil dan juga majlis doa selamat sempena ulangtahun perkahwinan parent makcik yang ke45. setiap tahun makcik selalu buat secara kecil kecilan tapi tahun ini bapa lebih excited n looking forward untuk wedding aniversary yang jatuh pada 31 ogos ini. there a menu list yang makcik harap makcik boleh buat and makcik tak tahu berapa orang yang akan hadir. memandangkan bapa dok sibuk mencuci kerusi/meja and arrangement untuk malam tersebut telah di buat awal , makcik ramal agak ramai juga yang mereka jemput. i been thinking nak buat steamboat lagi, ikan bakar is in the list then nak buat ayam didalam buluh juga..menu yang makcik rasa ringan dan berkhasiat. tapi semua ini tengok lah kemampuan dan kekuatan makcik pada hari jumaat dan sabtu ini. despite ada order untuk kek lapis makcik yang akan makcik bawa khas dari sarawak ke kl hari ahad ini. oh padat nya jadual makcik minggu ini.
still rasa terkilan tak dapat nak merasai nasi minyak ezyan, tak dapat  nak tengok ezyan bersanding..owhh sungguh frust rasanya but apa kan daya between keluarga n friend makcik kena utama kan yang sepatutnya dulu.
okay lah mood hari ini mood kecewa..bila kecewa tu nafsu makan pun entah haper haper..sedar tak sedar menu hari ini macam terkejut beruk sikit. macam untuk makan seminggu kaedah nya.
asal nya nak makan ikan salmon grill. niat yang tertangguh 2/3 hari yang lepas . Sebenarnya  teringin nak makan ikan salmon fresh tapi kat sini cuma ada fillet yang frozen . instead makcik capai ikan butter, sajer nak buat lepas kan hajat yang tak kesampaian itu. just lumur garam dan lada hitam .. then grill
 photo P8260324_zps311cb6b1.jpg
bila dah kat dapur teringin pula nak makan spaghetti carbonara, buat sos cendawan yang simple dan letak jer atas spaghetti kita..makcik tak boleh kalau tak makan sayur, sayur sawi tu makcik goreng kering dengan garlic jer
 photo P8260328_zps80c6e5d3.jpg
pagi tadi masa shopping dengan mak terjumpa sos nandos kat rack di supermarket. dalam hati berkara kalau buat roasted chicken nih makan time panas panas mesti sedap..selera orang berpuasa kan..nak itu ini jer. so capai lah juga sos nandos and makcik grill kan ayam ..lumur dengan garam , mix herb with black pepper. i love it wet cicah dengan sos
 photo P8260334_zpsfdc2aba2.jpg
tapi mak suka ala ala kering dan garing gitu
 photo P8260345_zps4fe74573.jpg
and this my dinner tonight, meriah giler tapi makan sorang sorang untuk berbuka, eh nak cakap walau makan sorang sorang.. pekena ginger ale ngan ais sungguh lah  nikmat.
 photo P8260344_zps9999dff7.jpg
kalau u ols terkadang mengalami situasi macam makcik ini give urself a good dinner.rewards urself tapi jangan lupa drink ur favourite drink tak yah lah dok kedai canggih. di dapur u ols sendiri u dah merasa nikmat nya. lepas makan..kalau dah tersandar tu  dan rasa blur blur lepas nikmat makan..dan kalau rasa menyesal selepas makan tu..bawa rilek..tak gemuk mana kan..alalalllalala..esok sambung puasa lagi...ayat penyedap jiwa tu..
huhuhu...goodnight u ols.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...